Editie 7.2 van 25.2.2003
© 1997-2003VAART!Info


ma di wo do vr za
Alle dagen actueel!




Binnenvaartkrant
Schuttevaer
Scheepvaartkrant
VAART! Kiosk
VAART! Rubrieken

de Binnenvaartkrant
in VAART! Kiosk:

25-2-2003 - 11-2-2003

- 16-7-2002 - 2-7-2002 - 18-6-2002 - 7-5-2002 - 23-4-2002 - 9-4-2002

20-11-2001 - 22-5-2001 - 8-5-2001 - 13-2-2001 - 30.1.2001

6.12.2000 - 21.11.2000 - 1.8.2000 - 18.7.2000 - 19.5.2000 - 25.4.2000 - 15.2.2000

23.11.99 - 26.10.99 - 28.9.99 - 19.8.99 - 12.5.99 - 15.4.99 - 4.3.99 - 7.1.99



HET COLOFON

Vakblad voor de
Rijn- & binnenvaart

Uitgave Riomar BV

Redactie:
Pr. Hendrikkade 12-16
Postbus 24202
3007 DE Rotterdam,
tel. (010) 414 00 60
fax (010) 414 02 12

Hoofdredactie:
Michèl Gonlag
(010) 412 70 39
06-532 44 445
Email: gonlag@gonlag.nl

Sarah De Preter
(010) 209 70 50
+31622 701 893
Email: binnenvaartkrant@web.de

Eindredacteur:
Martin Dekker
(010) 458 86 63
06-532 44 538

E-mailadressen:
administratie
redactie
service
abonnee
advertentie



Actueel
Archief
Bedrijven
Boordtel
Café
Column
Forum
Kiosk
Links
Milieu
NautiCams
Nautisch
Peiling
Planner
Reizen
Software
Telematica
Top-10
Veiling
Vraagbaak
Vracht
Watersport
Webring
Werf
Wetgeving
Werk
Zoek



Nieuws, vragen, suggesties of opmerkingen over VAART! kun je kwijt
bij de redactie op
info@vaart.nl

© 1997-2003
VAART!Info

de Binnenvaartkrant, 25 februari 2003

Uit deze editie online

  • Damen Bergum: Zoeken naar de scheepsvorm waar de markt naar vraagt

    BERGUM - Reeds in de tachtiger jaren werd de Bodewes werf in Friesland overgenomen door Damen Shipyards. De werf is van oudsher gespecialiseerd in de nieuwbouw van binnenschepen en coasters, en kleinere, gespecialiseerde schepen zoals suppliers en sleepboten. In die tijd werden de schepen nog vanaf de kiel in Bergum gebouwd. Tegenwoordig worden de casco’s elders - voornamelijk in Oost-Europa - gebouwd. Dat neemt niet weg dat de werf in Bergum nog steeds volledig verantwoordelijk is voor de schepen die worden geleverd. Van de tekentafel tot aan de oplevering. Er is een ervaren en uitgebreide teken- en ontwerpafdeling bij de werf in Bergum. Van daaruit wordt de bouw van het casco geheel begeleid en de afbouw wordt bij de Friese werf zelf verzorgd. Het is voor de opdrachtgever ‘one stop shopping’ in Bergum. Erik L. Schultz is directeur Verkoop bij Damen Shipyards Bergum. Hij legt helder uit wat de motiviatie is van de ontwerpers en tekenaars van de werf om steeds weer met nieuwe modellen te komen: ‘Het is inspelen op de vraag uit de markt.’
    >> *** VAART!Kiosk / de Binnenvaartkrant

  • Cruiserederij met zeer eigen geschiedenis

    Het rood-wit-blauw wappert achterop de passagiersschepen van de Rotterdamse rederij WTCruises B.V., herkenbaar aan de typische drie schuine ramen aan weerszijden midscheeps. Dat is opmerkelijk in een tijd dat hotelschepen veelal in het buitenland staan geregistreerd. WT-Cruises is ook niet helemaal een gewone cruiserederij, voor zover die bestaan. De geschiedenis ervan is verweven met die van de vrachtvaart. De nieuwe directeur en de voorzitter van de Raad van Commissarissen doen hun verhaal in dit exclusieve interview met de Binnenvaartkrant.
    >> *** VAART!Kiosk / de Binnenvaartkrant Cruisespecial

  • Schippersdochter Gabriëlla Bronsema verkoopt cruises op rivier en zee

    BERGEN OP ZOOM - Gabriëlla Bronsema heeft in Bergen op Zoom een boekingskantoor voor cruises op zee: Cruise Maritime. Ze werkt samen met touroperator Cruise Travel. Inmiddels hebben zij ook de markt van river cruises ontdekt. Een oude bekende voor Gabriëlla, want niet alleen liggen in de binnenvaart haar roots, ook haar loopbaan startte aan boord van passagiersschepen op de rivier. Ze kent het klappen van de zweep als geen ander. Marietje en Daan Bronsema voeren op de Dortmunder Theodorus en maakten deel uit van de eerste binnenlandse containershuttle op Hengelo. ‘Ze hadden het kleinste containerschip van dat moment,’ vertelt dochter Gabriëlla (30). Zelf bleef Gabriëlla door omstandigheden tot haar tiende aan boord bij haar ouders.
    >> *** VAART!Kiosk / de Binnenvaartkrant Cruisespecial

  • Het Web: Een wereld vol wrakken

    De wrakopruiming op de Westerschelde gaat een nieuwe fase in. Met nog 38 wrakken te gaan zijn de bergers van Smit deze maand begonnen aan de grootste en duurste wrakopruimingsoperatie sinds de Tweede Wereldoorlog. Rijkswaterstaat is er al sinds 1998 druk mee, 15 wrakken zijn inmiddels geborgen. De kosten - € 45,8 miljoen - komen voor rekening van de Vlaamse overheid, die alle belang heeft bij een diepere vaargeul richting Antwerpen. Het Web volgt de bergingsoperatie online en stuit al surfend op een wereld vol wrakken.
    >> *** VAART!Web / de Binnenvaartkrant



Terug naar de openingspagina van VAART!