Welkom bij VAART!
VAART!PORTAL: SCHEEPVAART | SCHEEPSBOUW | CRUISE | SLEEP & DUW | HAVENS | BAGGER | PRIKBORD


Nieuws, vragen, suggesties of opmerkingen over VAART! kun je kwijt bij de redactie op info@vaart.nl

©
VAART!Info

Powered by Pivot - 1.40.3: 'Dreadwind'

Tips of eigen foto's bij het nieuws?
Mail ze naar VAART!
VAART!NieuwsNet / Fotolog / Rusland

01 Nov '06 -Boven-Rijn en Waal op diepte

ARNHEM 1/11 - Met ingang van woensdag 1 november geldt in de vaargeul op de Bovenrijn en Waal een gegarandeerde minimale diepte van 2,80 meter. Omdat de vaargeul op het Duitse deel eveneens is aangepast, geldt de openstelling voor het traject tussen Rotterdam en Duisburg. Rijkswaterstaat heeft de scheepvaartwereld eerder vandaag via een officieel bericht over deze aanpassing geïnformeerd.

Zie ook:

Het scheepvaartverkeer beschikt nu bij lage waterstanden tot 7,52 meter boven NAP bij Lobith over een 150 meter brede vaargeul met een gegarandeerde diepte van 2,80 meter. Tot 1 november was dit 2,50 meter. De garantie is gebaseerd op de langjarige gemiddelde waterstand. Het peil bij Lobith is daarin theoretisch niet meer dan 10 keer per jaar lager dan 7,52 meter. Bij waterstanden tussen 7,52 meter en 9,10 meter boven NAP te Lobith heeft de diepgang een lineair verloop en vanaf 9,10 is de gegarandeerde diepte 4 meter.

'Mit der Freigabe der neuen Fahrrinnentiefe zwischen Duisburg und den Seehäfen am Rheindelta erfüllen Deutschland und die Niederlande endlich eine Forderung, die von der Binnenschifffahrt und ihren Kunden bereits seit mehr als zwei Jahrzehnten erhoben wurde', erklärt Dr. Gunther Jaegers, Präsident des Bundesverbandes der Deutschen Binnenschiffahrt e.V. (BDB).
<>De nieuwe diepte van de vaargeul maakt het mogelijk om schepen in perioden waarin de rivier minder water heeft extra te beladen en versterkt daarmee de positie van de binnenvaart.De aannemer heeft een prestatiecontract tot en met 2009 om dit ook zo te houden. Er is een financiele onderbouwing t/m 2010. Rijkswaterstaat gaat er vanuit dat ook na 2010 de gegarandeerde dieptes zo blijven.

De baggerwerkzaamheden op het Nederlandse deel (tussen Gorinchem en de Duitse grens) zijn als gevolg van gunstige omstandigheden eerder afgerond dan gepland. De oplevering stond aanvankelijk gepland voor voorjaar 2007. De verdieping van de Waal en Boven-Rijn is gefinancierd uit de extra gelden die via de motie Gerkens beschikbaar zijn gesteld voor de 'natte' infrastructuur.


Laatste nieuws in VAART!NieuwsNet:

+++ meer...


Reacties:


Reageer op dit bericht: (Anonieme reacties zonder adres worden verwijderd)

Om een reactie achter te kunnen laten, moet je Javascript inschakelen (en de pagina verversen).

Naam:  
Persoonlijke info onthouden?

Email:
URL:
Reactie: / Textile

  ( Register your username / Log in )

Kattebel: Ja, stuur mij email als iemand anders reageert.  

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.



Naar de openingspagina VAART! Actueel