Welkom bij VAART!
VAART!PORTAL: SCHEEPVAART | SCHEEPSBOUW | CRUISE | SLEEP & DUW | HAVENS | BAGGER | PRIKBORD


Nieuws, vragen, suggesties of opmerkingen over VAART! kun je kwijt bij de redactie op info@vaart.nl

©
VAART!Info

Powered by Pivot - 1.40.3: 'Dreadwind'

Tips of eigen foto's bij het nieuws?
Mail ze naar VAART!
VAART!NieuwsNet / Fotolog / Rusland

30 Mrt '06 -Binnenvaartschip maakt slagzij bij Urk

URK 30/3 - Het Duitse binnnenvaartschip Andreas uit Hörsel is donderdagmiddag op het IJsselmeer ter hoogte van het Val van Urk in de problemen geraakt. De bemanning hoorde een klap in het ruim. De lading stalen profielen was gaan schuiven, waardoor het schip snel slagzij maakte. Dat meldt het KNRM reddingstation Urk.

Er stond een sterke zuidwestenwind. Andere binnenvaartschepen hielpen de golfslag voor het schip te breken. Later werd de Andreas ingeklemd dussen de Smal Agt 3 en de Cascade veilig naar de sluizen van Lelystad gebracht.

Na de melding aan het Kustwachtcentrum is de KNRM Urk met twee boten uitgevaren. Omdat de schipper van de Konining Beatrix het voor de veiligheid van de drie opvarenden van de Andreas, de hond en de hulpverleners wenselijk achtte, werd ook de hulp van twee boten van station Enkhuizen gevraagd.

Zie ook:


Laatste nieuws in VAART!NieuwsNet:

+++ meer...


Reacties:

    kunnen die duitsers eens uitleggen waarom wij een rijnpatent nodig hebben om in duitsland te mogen varen, terwijl de duitsers WEER het ijsselmeer onderschatten??? ik geloof dat verdere commentaar niet nodig is

    jan (Email) - 31 Maart '06 - 22:23


    Ik heb wel commentaar op deze onzin (zeker geen rijnpatent kunnen halen of in antwerpen gekregen).
    1. Het zijn niet alleen duitse schepen die in problemen komen
    2. Ook bij nederlandse schepen kan lading verschuiven of omvallen.

    klaas - 01 April '06 - 11:01


    Zeg, Klaas, hebben die Duitsers wel eens van ruime vaarwaters gehoord ?????? En volgens mij jij ook niet.
    Want als het in jouw theorie mogelijk is dat lading kan verschuiven of omvallen, ben je niet erg met het begrip ZEEVAST bekend.

    willem - 01 April '06 - 22:59


    Als er dan zoveel commentaar op is, hoe je ruimer vaarwater moet bevaren of een lading “ zeevast” moet zetten, waarom weten Nederlanders met rijnpatent dan niet hoe ze een schip moeten lossen op der “Rhein”

    ri-ge - 02 April '06 - 11:32


    ja het is ook alweer een week geleden dat er een nederlander in sturzelberg gekapseisd is he

    me - 02 April '06 - 22:41


    wij nederlanders parkeren gewoon voor de noordpier va de eemshaven, das toch veel beter zeemanschap,??? een ongeluk zit in een klein hoekje!!

    tsjaa - 02 April '06 - 22:43


    onze overheid heeft door middel van koehandel geregeld dat wij zonder eemspatent op de eems mogen varen, en die duitsers zonder patent op onze wijde waters, vandaar, dank aan de bureaucratie!!

    dank aan de overheid - 02 April '06 - 22:45


    Kijk maar eens op de grote wateren in Nederland, binnen- en buitenlander liggen naast elkaar op de wrakkengebieden. Ook heb ik sterke staaltjes van onderschatting meegemaakt van Nederlandse schepen op het Ijsselmeer. Luiken niet geschalmd, zelfs open luiken, machinekamerdeuren open, noem maar op….

    Bart van der Meulen (Email) - 03 April '06 - 10:56


    wat een onzin allemaal, ongelukken gebeuren nu eenmaal, het kan een ieder overkomen dus stop eens met die wijzende vinger

    jan - 03 April '06 - 11:50


    het is erg makkelijk om commentaar te leveren over de rug van iemand die een dusdanig ongeval meemaakt.
    Iemand die denkt dat hem (en zijn schip) niets kan overkomen moet wellicht dubbel oppassen!

    Robert (Email) - 12 April '06 - 20:42



Reageer op dit bericht: (Anonieme reacties zonder adres worden verwijderd)

Om een reactie achter te kunnen laten, moet je Javascript inschakelen (en de pagina verversen).

Naam:  
Persoonlijke info onthouden?

Email:
URL:
Reactie: / Textile

  ( Register your username / Log in )

Kattebel: Ja, stuur mij email als iemand anders reageert.  

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.



Naar de openingspagina VAART! Actueel