Welkom bij VAART!
VAART!PORTAL: SCHEEPVAART | SCHEEPSBOUW | CRUISE | SLEEP & DUW | HAVENS | BAGGER | PRIKBORD


Nieuws, vragen, suggesties of opmerkingen over VAART! kun je kwijt bij de redactie op info@vaart.nl

©
VAART!Info

Powered by Pivot - 1.40.3: 'Dreadwind'

Tips of eigen foto's bij het nieuws?
Mail ze naar VAART!
VAART!NieuwsNet / Fotolog / Rusland

22 Apr '08 -Belgisch/Nederlandse samenwerking bij vaartijdencontrole

SCHELDE-RIJNKANAAL 22/4 - De Waterpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) uit Zeeland en de Belgische Scheepvaartpolitie uit Antwerpen hebben vorige week een gezamenlijke controle gehouden op het Schelde-Rijnkanaal. Vanaf twee politievaartuigen met gecombineerde bemanningen werd gecontroleerd op de naleving van de vaar- en rusttijdenregeling. Er werd één proces-verbaal opgemaakt en twee keer gewaarschuwd.

Het was de eerste keer dat de twee diensten gezamenlijk een controle uitvoerden op het kanaal. Zowel aan boord van het Nederlandse als aan boord van het Belgische politievaartuig bevond zich een bemanning die was samengesteld uit twee Nederlandse en twee Belgische agenten.

De controles vonden plaats op het gedeelte van de Schelde-Rijnkanaal tussen de Kreekraksluizen en Antwerpen. Negen schepen werden gecontroleerd. De schipper van een Nederlandse tanker die onder weg was van Antwerpen naar Rotterdam kreeg een proces-verbaal omdat de bemanning die aan boord bleef na de wisseling van exploitatiewijze B naar A1 niet de voorgeschreven acht uren had gerust maar tussen vijf en zes uur. De schipper kreeg voor elk van de drie bemanningsleden een boete van 180 euro. Verder werd er gewaarschuwd voor geen goed werkende tachograaf en het feit dat in het vaartijdenboek de exploitatiewijze niet vermeld was. 

In de toekomst zullen vaker gezamenlijke actie gepland worden in Zeeland.

[ 24-4-08 16:43 gecorrigeerd: toevoeging 'buiten de vaartijd' (m.b.t. voorgeschreven rusttijd) weggehaald ]


Laatste nieuws in VAART!NieuwsNet:

+++ meer...


Reacties:

    Het is wel makkelijk verdienen om een hard werkende beroepsgroep te pakken want een klein foutje in het vaartijdenboek kost al gauw 1000/1100 euries,dat is een stuk minder gevaarlijk dan een paar voetbalvandalen op te sporen en alle schade van hun uitkering te laten betalen en dan een paar jaar laten zitten.

    jeroen (Email) - 23 April '08 - 21:38


    Klopt niet wat hier boven staat: art 23.07 schrijft voor dat er voor de wisseling van B naar A1 gerust dient te zijn door de aan boord blijvende mensen, geen woord over wel of niet varen !

    Cornelis (Email) - 24 April '08 - 09:45


    Ik begrijp je ergenis wel jeroen, maar toch: je weet de regeltjes of je t er mee eens bent of niet.
    We keuren het ook niet goed als bijv. een hardwerkende vertegenwoordiger/ monteur met 200 km/h door rood rijdt om op tijd op z’n afspraak te zijn. Dan is hij zijn rijbewijs en misschien zijn baan kwijt; ook een hoge straf, niet dan?

    hc (Email) - 26 April '08 - 07:01



Reageer op dit bericht: (Anonieme reacties zonder adres worden verwijderd)

Om een reactie achter te kunnen laten, moet je Javascript inschakelen (en de pagina verversen).

Naam:  
Persoonlijke info onthouden?

Email:
URL:
Reactie: / Textile

  ( Register your username / Log in )

Kattebel: Ja, stuur mij email als iemand anders reageert.  

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.



Naar de openingspagina VAART! Actueel