Welkom bij VAART!
VAART!PORTAL: SCHEEPVAART | SCHEEPSBOUW | CRUISE | SLEEP & DUW | HAVENS | BAGGER | PRIKBORD


Nieuws, vragen, suggesties of opmerkingen over VAART! kun je kwijt bij de redactie op info@vaart.nl

©
VAART!Info

Powered by Pivot - 1.40.3: 'Dreadwind'

Tips of eigen foto's bij het nieuws?
Mail ze naar VAART!
VAART!NieuwsNet / Fotolog / Rusland

06 Dec '07 -Vrachtschip had bijna niets in orde

LOENEN 6/12 - De Waterpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) uit Maarssen bekeurde dinsdag 4 december op het Amsterdam-Rijnkanaal een 56-jarige schipper van een motorvrachtschip voor onder andere het niet bezitten van en geldig vaarbewijs en een vaartijdenboek.

De eigenaar van het schip kreeg een bekeuring omdat het schip niet voorzien was van een certificaat van onderzoek.

Het schip voer omstreeks 15.00 uur op het Amsterdam-Rijnkanaal ter hoogte van Loenen in de richting Vinkeveen. Aan boord constateerden de agenten:

  • dat de schipper geen geldig groot vaarbewijs bezat. Hij had wel een vaarbewijs maar dat had zijn geldigheid verloren omdat hij niet op zijn vijftigste herkeurd was;
  • dat er geen geldige meetbrief voor het schip aan boord was. De meetbrief die later door de eigenaar overhandigd werd, was sinds september 2001 verlopen;
  • dat er geen vaartijdenboek aan boord was;
  • dat er geen certificaat van onderzoek voor het schip was afgegeven;
  • dat er geen marifoons aan boord waren;
  • dat er slechts één brandblusser aan boord was;
  • dat er geen reddingsvesten en maar een reddingsboei aan boord waren;
  • dat de tweede man aan boord niet in het bezit was van een vaarbewijs of dienstboekje.
Omdat het schip onvoldoende bemand was werd van de schipper gevorderd de vaart te staken. De schipper meerde vervolgens in Vinkeveen af.


Laatste nieuws in VAART!NieuwsNet:

+++ meer...


Reacties:

    als er nu nog schippers zijn die bij deze overtredingen zegen dat de politie overdreven reageerde door het schip stil teleggen dan ben je zelf geen goede ondernemer!!!de eigenaar van dit “schip“moeten ze gelijk vervoersverguning in nemen en nooit meer iets inde transport sector laten ondernemen want dit is echt niet verantwoord voor veiligheid en cuncurentie heeft niets meer temaken meer dom en eigenwijs zijn.
    zowel van de bemanning en eigenaar welke eikel dat ook mag zijn

    erik (Email) - 07 December '07 - 11:25


    Dit is echt niet verantwoordelijk….
    je weet toch zelf oook wel dat allemaal aan boord moet wezen.

    ik vind dit echt niet verantwoordelijk
    dat hij zo wil varen:
    ONGELOVENLIJK!!

    ralph (Email) - 08 December '07 - 06:21


    Volgens mij is dit gewoon een sloopschip geweest die weggebracht werd, of een of ander opknap woonschip project. Ik kan me niet voorstellen dat het hier over een droge ladingschip gaat, die met lading onderweg was naar een bestemming.

    Peter (Email) (URL) - 08 December '07 - 09:29


    Er worden ook soms in slechte staat verkerende schepen naar Roemenie verkocht waar echt alles ontbreekt,en niets goed werkt.
    Het gekke is dat er wel een nieuw Nederlands scheepsattest aan boord is van I.V.W.!!!!!!
    In nederland knoeien?nee toch?
    Sommige gezien,waar zelfs de ankerlieren niet meer werkten enz…

    Gerrit van den Adel - 10 December '07 - 06:22


    Ik wil wel eens weten:
    1) Was dit een sloopschip?
    2) Is dit nou onze concurrent, die nog wekelijks zijn reisjes doet?
    Had KLPD het bij het rechte eind, of is dit weer een ‘uit zijn verband gerukt’ persbericht van de H.H. te Driebergen.
    Deze info mis ik nou net om dit bericht in zijn context te zetten.

    Als de eerste vragen beantwoord kunnen worden met:
    1) Nee
    2) Ja
    Dan wil ik de derde vraag wel beantwoorden:
    Pluim voor KLPD en RWS, ga zo door.

    C.Janzn. (Email) - 10 December '07 - 17:54


    Toen ik in 1970 begon ik met een spits ,had ik geen papieren,Voor het Rijnpatent was ik te jong,iets anders bestond niet.Ik had één blusapparaat (niet gekeurd(bestond niet).Ik had geen marifoon(bestond niet).Ik was 21 jaar en voer over alle Nedelandse wateren.Nu ligt mijn kast vol met papieren en getuigschriften,vergunningen,patenten,enz.Ik heb radar marifoons ,transponder,Gps en computers,Dus nu ben ik pas een echte schipper? of toch niet?????

    Van Brussel (Email) - 11 December '07 - 11:07


    Ik heb wel eens het idee dat schippers bewust de boel niet op orde hebben omdat er in Nederland door de autoriteiten amper gekontroleerd wordt, en nemen daardoor dit risico. Door beleid en bezuinigingen zijn er vaak geen boten op het water, dus wordt steekproefsgewijs gecontroleerd als men wat manschappen bij elkaar kan schrapen. Hoe anders is het in Duitsland waar wel echt frequent wordt gekontroleerd. Dat dit bekend is kan men toetsen aan de intensiviteit van s`nachts varende schepen in Duitsland of in Nederland.

    Marien van Ekeren (Email) - 11 December '07 - 17:09



Reageer op dit bericht: (Anonieme reacties zonder adres worden verwijderd)

Om een reactie achter te kunnen laten, moet je Javascript inschakelen (en de pagina verversen).

Naam:  
Persoonlijke info onthouden?

Email:
URL:
Reactie: / Textile

  ( Register your username / Log in )

Kattebel: Ja, stuur mij email als iemand anders reageert.  

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.



Naar de openingspagina VAART! Actueel