Welkom bij VAART!
VAART!PORTAL: SCHEEPVAART | SCHEEPSBOUW | CRUISE | SLEEP & DUW | HAVENS | BAGGER | PRIKBORD


Nieuws, vragen, suggesties of opmerkingen over VAART! kun je kwijt bij de redactie op info@vaart.nl

©
VAART!Info

Powered by Pivot - 1.40.3: 'Dreadwind'

Tips of eigen foto's bij het nieuws?
Mail ze naar VAART!
VAART!NieuwsNet / Fotolog / Rusland

06 Dec '07 -Waterpolitie legt tanker stil vanwege rusttijden

BREUKELEN 6/12 - De Waterpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) in Maarssen heeft dinsdag 4 december op het Amsterdam-Rijnkanaal een tankschip stilgelegd omdat de bemanning de laatste 24 uur geen 8 uren gerust had. Tegen de 50-jarige schipper uit Bremen werd proces-verbaal opgemaakt. Het schip kreeg het bevel de vaart te staken.

Omstreeks 17.00 uur voer de tanker ter hoogte van Breukelen en was onderweg van Duisburg naar Amsterdam. In het vaartijdenboek zagen de agenten dat het schip op 3 december om 13.00 uur in Duisburg was aangekomen en dat de bemanning tot 24.00 uur die dag gerust had. Daarna was er niets meer ingevuld.

Uit informatie ingewonnen bij de laadplaats bleek dat door de bemanning geladen was van 19.00 tot 03.40 uur. Omdat het schip om 17.00 uur in Breukelen was bleek dat de bemanning nooit de voorgeschreven onafgebroken 8 uur genoten kon hebben.

De schipper verklaarde tegenover de politie dat de bemanning inderdaad maar een kleine twee uur had gerust. De schipper meerde zijn schip af aan het remmingwerk bij de Oranjesluizen in Amsterdam. Het schip moest tot 02.00 uur blijven liggen, maar omdat het schip geen tachograaf had kon het pas om 06.00 uur de vaart hervatten.


Laatste nieuws in VAART!NieuwsNet:

+++ meer...


Reacties:

    sinds waneer is laadtojd werk tijd ? laad tijd is rust tijd. in 11 uurkan je wel van duisburg naar breukelen varen lijkt mij met deze waterstand….

    erik (Email) - 07 December '07 - 11:29


    Beste Erik, volgens mij heet het niet werktijden wet maar VAAR en RUST tijdenwet.
    Bij mij aan boord is lossen ook werken, niet hard maar toch…
    Daarnaast heeft de schipper zelf toegegeven dat ze maar twee uur gerust hadden.
    Dus; waar zit de politie nu weer fout volgens jou zei je???

    Happie (Email) - 07 December '07 - 13:32


    dit zal het verschil wezen tussen werknemers en een particuliere schipper. ik zie laden en losse niet als werken

    erik (Email) - 08 December '07 - 10:25


    beste erik,
    ik neem aan dat jullie een open schip hebben en dat er dus niet open en dicht gemaakt hoeft te worden? of eventueel containers gestekkerd te worden?
    of ruim aanvegen en uitspuiten.
    als laden en lossen geen werk is, zijn ze dan vrij om de stad in te gaan?

    maarten - 08 December '07 - 14:42


    beste erik,
    sinds de vaartijdenwet is ingevoerd en wij dat rode boekje moeten invullen valt het laden en lossen, maakt niet uit wat, onder de vaartijden en rust je dus niet. deze tijden behoor je ook in je vaartijdenboek te vermelden, of je nu wilt of niet!

    Gaby (Email) - 10 December '07 - 16:33


    rusttijd wet is t niet wat achterhaalt.1mans vaarstand op een 86mrt bootje mag je met 4 man varen op een 110mrt met 5 en een 135 ook met 5 man in de op zet van 2 patent houders

    harm - 27 Februari '08 - 06:36



Reageer op dit bericht: (Anonieme reacties zonder adres worden verwijderd)

Om een reactie achter te kunnen laten, moet je Javascript inschakelen (en de pagina verversen).

Naam:  
Persoonlijke info onthouden?

Email:
URL:
Reactie: / Textile

  ( Register your username / Log in )

Kattebel: Ja, stuur mij email als iemand anders reageert.  

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.



Naar de openingspagina VAART! Actueel