Welkom bij VAART!
VAART!PORTAL: SCHEEPVAART | SCHEEPSBOUW | CRUISE | SLEEP & DUW | HAVENS | BAGGER | PRIKBORD


Nieuws, vragen, suggesties of opmerkingen over VAART! kun je kwijt bij de redactie op info@vaart.nl

©
VAART!Info

Powered by Pivot - 1.40.3: 'Dreadwind'

Tips of eigen foto's bij het nieuws?
Mail ze naar VAART!
VAART!NieuwsNet / Fotolog / Rusland

26 Mei '07 -Bellriva ramt sluis, 22 Britten gewond

RHINAU 26/5 - De Bellriva, een Engels riviercruiseschip met 174 passagiers, heeft zaterdagmorgen vroeg bij Rhinau aan de Franse Boven-Rijn een sluisdeur geramd. Daarbij raakten 22 Britse passagiers lichtgewond, volgens de Franse brandweer.

Zie ook:

Bellriva - foto Gerard van Winssen

De Bellriva met kopschade, zaterdagavond in de kleine sluis van Rhinau. Foto © Gerard van Winssen.

Het schip, dat onderweg was naar Mulhouse, liep zware kopschade op maar geen lekkage. De meeste gewonde passagiers werden behandeld voor shock en kwetsuren. Dertien toeristen moesten in het ziekenhuis worden opgenomen met een hersenschudding. Een persoon had een gebroken been. De boeg van het schip is volledig ingedrukt. De oorzaak van het ongeval is niet bekend.

De kleine sluis van Rhinau / Gerstheim was zaterdag gestremd. De scheepvaart kon gebruik maken van de grote sluis.

Tien dagen eerder belandde een Engels passagiersschip door een storing in het stuurmechanisme tegen een brugpijler in Bazel. Toen raakten zes personen gewond.


Laatste nieuws in VAART!NieuwsNet:

+++ meer...


Reacties:

    hij gaat lekker, door dit soort sukkels komen voor ons ook steeds meer regeltjes. Hij wordt bedankt. Misschien is het slim om voor hem ergens een ligplekkie te zoeken en daar mooi te blijven liggen.

    petra - 28 Mei '07 - 11:03


    Dat heb je goed gezegd. Helaas ook nog gelijk.
    Een goede vriend van ons heeft bij een low buget maatschappij gevaren./opalle plaatsen ,dus ook onderhoud wordt bespaard.Na het seizoen gaat de rommel in de hoek.Geen onderhoud.En als je pech hebt is het volgen seizoen bingo.

    josef (Email) - 28 Mei '07 - 15:13


    Bij gebruik vande kleine sluis aldaar heb je last van schutgolven bij een breed schip. Als er dan iets weigerd heb gelijk zon een probleem. Ik vermoedt de oorzaak hiervan is dat zoŽn een diepe sluis ligt aan de monding van de ondiepe sluisvoorhaven. Hier ontstaat een zelfstandige grondzee veroorzaak of door hem of door derde.

    Harry (Email) - 28 Mei '07 - 19:06


    Voordat iemand die geen bal verstand heeft van wat er gebeurd is een oordeel velt. Moet diegene (petra) eerst even heel goed nadenken voordat je wat op papier zet en een ander in een kwaad daglicht zet.

    Drost (Email) - 29 Mei '07 - 11:55


    Petra kan dan wel lekker van hoge huizen komen met haar verhaal maar ik durf te wedden dat zij er helemaal geen weet van heeft wat er allemaal gebeurt en wat de oorzaak hiervan geweest is en als iemand zegt dat dit soort mensen sukkels zijn moet je bij jezelf gaan nadenken of je zelf niet een nog grotere sukkel bent door dit alleen al te plaatsen.

    Drost (Email) - 29 Mei '07 - 12:02


    weet welke firma dit schip nu heb
    weet wat KD voor personeel er op had
    maar deze firma zet er maar een bemaning op die deze schepen helemaal niet kunnen bedienen (MC)zo als romenieen`s slowaak`s enz
    deze bediening is zeer moelijk en als je wat versteld(aan het stuur/spoet gedeelte)wat wel eens moet
    zoon 5 a 8 keer per dag om de gang er in te houden

    gast 2 (Email) - 29 Mei '07 - 18:11


    nou ik wil mezelf nou niet betitelen als iemand die nergens een bal verstand van heeft, maar ik heb inderdaad geen verstand van passagierschepen. Maar dat wil ik ook graag zo houden. Maar observeren kan ik wel, en ik zie dat dit schip het ene probleem na het andere heeft, en dan lijkt mij het verstandig om te zorgen dat de boel in orde is of ervoor te zorgen dat er ervaren personeel aan boord is (welke ook fatsoenlijk duits spreekt). Wij hebben veel naar de donau gevaren en daar stikt het van de passagierschepen, en uit ervaring weet ik te zeggen dat de ene nog slechter personeel aan boord heeft dan de andere. Uitzonderingen daargelaten. (dus reacties graag alleen van mensen die zich aangesproken voelen)En over het materiaal nog maar te zwijgen. Zodra “meneer kaptein” buiten staat te manouvreren is hij niet meer per marifoon te bereiken. Lijkt mij geen ideale situatie. Maar hoe dan ook, feit is dat dit schip binnen zeer korte periode al 2 keer het nieuws heeft weten te halen en dat toen wij hem in de bovenrijn tegenkwamen hij ook niet echt lekker bezig was. Dus mijn mening is (puur na observatie) dat is niet echt lekker gaat. Dus ander personeel of leg hem lekker in de hoek!!!!!

    petra (Email) - 01 Juni '07 - 13:14


    Helaas zijn na de brand in 2002 de motoren en de Voiths vervangen, maar ik heb 4 jaar op dit schip gevaren, voor de KD.
    Nu zal het schip heel anders sturen.

    In die tijd hebben wij niet veel mee gemaakt, wel het andere schip dat in het nieuws kwam 10 dagen voor dit ongeval.
    De Britannia noemde we in ’97 al Britanic, naar het zusterschip van de Titanic.

    Het gaat ook te ver om de ongevallen van de Britannia op te noemen want dat zijn er vele.

    In die tijd hadden we ook nog geen buitenvaarstand, we voeren altijd met 2 man op de brug.
    Er stond iemand buiten voor de afstand en de boegschroef en iemand binnen in de stuurhut de voiths.
    Dit ging altijd heerlijk, maar er moest wel iemand aan het roer staan die wist wat Voith-Schneider was.

    Ik vind het treurig om dat mooie neusje nu zo te zien.

    En dit schip 2 keer het nieuws in korte tijd, heb ik nog iets gemist dan ?
    10 dagen eerder was het een ander schip, andere eigenaar, andere bouwwerf (andere geschiedenis en blijkbaar lot)
    Heb ik nog een nieuwsbericht van de Bellriva gemist?

    mike (Email) - 03 Juni '07 - 13:44



Reageer op dit bericht: (Anonieme reacties zonder adres worden verwijderd)

Om een reactie achter te kunnen laten, moet je Javascript inschakelen (en de pagina verversen).

Naam:  
Persoonlijke info onthouden?

Email:
URL:
Reactie: / Textile

  ( Register your username / Log in )

Kattebel: Ja, stuur mij email als iemand anders reageert.  

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.



Naar de openingspagina VAART! Actueel