12 10 07Radio Holland toont innovatieve brugsystemen voor binnenvaart, grote vaart, visserij en werkschepen op Europort Maritime
ROTTERDAM 12/10 persbericht - Radio Holland is de komende Europort Maritime tentoonstelling weer op haar vertrouwde locatie aanwezig (stand nummer 1220 in hal 1). Het unieke aan de presentatie deze keer is dat Radio Holland zich volledig richt op complete brugsystemen.
De vorige Radio Holland stand.
Apparatuur zal niet meer individueel getoond worden maar alle
apparatuur zal ingebouwd worden in vier unieke innovatieve
brugconsoles. Deze consoles laten goed zien wat Radio Holland te bieden
heeft op het gebied van moderne, geavanceerde en innovatieve
geïntegreerde technologie aan boord van schepen. Alle concepten zijn op
maat gemaakt en kunnen worden aangepast aan de specifieke wensen van de
klant.
Radio Holland toont een eyecatching binnenvaartbrugconsole, een
innovatieve werkboot brug, een compleet uitgerust navigatieconsole voor
een grotevaartschip en een efficiente brug voor visserijschepen.
Daarnaast presenteert Radio Holland haar nieuwe VSAT breedbanddienst
'CONNECTOR by Radio Holland' en is er uitgebreide aandacht voor wat
Radio Holland te bieden heeft op het gebied van wereldwijde service,
zoals een global service database, verschillende service contracten,
etc.
Radio Holland sluit in toenemende mate 'Managed Service
Agreements' af met reders wereldwijd. Ook onder de aandacht is het
(S)VDR pakket van Danelec waarvan de Radio Holland Group wereldwijd de
exclusieve vertegenwoordiging heeft. De beurspresentatie wordt
ondersteund door de nieuwe Radio Holland website
www.radiohollandgroup.com die in oktober wordt gelanceerd.
Verschillende concepten van geïntegreerde navigatieconsoles
Radio Holland toont op de Europort Maritime verschillende efficiente
concepten van geïntegreerde brugsystemen. Elk brugsysteem kan geheel
naar maat samengesteld worden.
Zo is een basis voor de grotevaart brug
op Europort het veelzijdige Blueline concept, dat door Imtech Marine
& Offshore is ontworpen. Dit is een volledig geautomatiseerde en
innovatieve manier om een navigatiebrug in een compacte vorm te
integreren. Uiteraard zijn er ook meer (semi) conventionele manieren om
een geïntegreerde brug te realiseren, ook deze worden door Radio
Holland getoond. Hierbij kan de bezoeker de verschillende mogelijkheden
zelf vergelijken.
Het navigatieconsole voor werkschepen toont een
opvallend vernieuwend en ergonomisch ontwerp en bevat de allerlaatste
ontwikkelingen en mogelijkheden voor dit marktsegment. De visserijbrug
toont verschillende visserijapplicaties op innovatieve Hatteland
schermen voor de maritieme sector, met ondermeer het Marport
netcontrole systeem en de laatste sonar-, echolood- en elektronische
kaartsystemen.
Binnenvaart: glazen panelen en beursactie
Het binnenvaartconsole dat op Europort gepresenteerd wordt toont de
laatste innovatieve elektronica onder stijlvolle, strakke
glasfoliepanelen. Deze glaspanelen zijn uniek en nieuw op de markt. In
de brug is o.a. te zien de PADpiloot in combinatie met Radaroverlay,
Orlaco camerabeelden op het Periskal ECDIS scherm, Docking en Sigma
Conning. Verder houdt Radio Holland een actie op de beurs: de RHRS2005
CRT rivierradar, een van de meest gebruikte radars in de Europese
binnenvaart, wordt op de beurs aangeboden tegen een speciale scherpe
beursprijs en daarbovenop krijgt de bezoeker, als hij op de beurs een
RHRS2005 CRT rivierradar aanschaft, een compacte en multifunctionele
blackberry cadeau.
Padpiloot en Periskal
De PADpiloot is een duidelijk voorbeeld hoe een unieke samenwerking van
Radio Holland met Radio Zeeland en met Periskal leidt tot een
innovatief product. De unieke RH padpiloot Sigma-560 geeft het 'pad'
aan waar het schip naar toe gaat varen. Dit pad wordt weergegeven op
een elektronische kaart met radar overlay. Door Periskal is een
interface ontwikkeld die de communicatie tussen de Periskal Radar
Overlay en de padpiloot verzorgt. Hierdoor kunnen de populaire Tresco
kaarten ook gebruikt worden in combinatie met de padpiloot.
De padpiloot is de nieuwste ontwikkeling op het gebied van
riviernavigatie en laat de gebruiker op de elektronische kaart de
gewenste bocht tekenen. De padpiloot rekent mee of het aangewezen pad
te "halen" valt. Dit gebeurt door continue communicatie tussen Inland
ECDIS en de padpiloot. Het systeem controleert continu de status en de
positie en vergelijkt dit met het op de kaart ingetekende pad. Dit
resulteert in rustiger roerbeweging en strakkere manoeuvres. Door de
combinatie met de Periskal Radar Overlay en Tresco kaarten krijgt de
schipper een gedetailleerd overzicht van het vaargebied waar hij met
behulp van de padpiloot zijn koers uitzet.
Orlaco en Periskal
Camera's en navigatie software waren tot nu toe twee aparte zaken.
Camera's worden vrijwel altijd direct analoog aangesloten op een
beeldscherm en zijn een systeem op zich. De nieuwe Orlaco Camera optie
met de Tresco Inland ECDIS Viewer geeft nu ongekende mogelijkheden. Het
beeld wordt gedigitaliseerd en kan zo op een computerscherm worden
weergegeven. De grootte van de diverse beelden zijn instelbaar.
Zoomcamera's kunnen volwaardig worden bediend. Met een klik op het
scherm kan de camera naar een bepaalde locatie gedraaid worden. Beelden
kunnen opgeslagen en gecombineerd worden met data van Radar, GPS en
AIS. De Orlaco camera optie is geïntegreerd in het Periskal scherm
zodat het mogelijk is te schakelen tussen nautische informatie en
camerabeeld. Bijvoorbeeld weergave van camerabeelden tijdens het
aanmeren en nautische informatie tijdens het varen.
Radio Holland standnummer 1220, hal 1
(advertentie)
Reageer op dit bericht:
(Anonieme reacties zonder adres worden verwijderd)