18 02 05Grootschaligheid Europort Maritime primeur voor Nederland
Enorme
belangstelling noodt tot uitbreiding expositiecapaciteit Ahoy’
ROTTERDAM 18/2 persbericht Ahoy' - Ahoy’ Rotterdam maakt zich op voor de grootste
internationale maritieme vakbeurs die ooit in Nederland heeft plaatsgevonden:
EUROPORT MARTIME 2005. In verband met de explosieve groei aan deelnemende
bedrijven heeft de beursorganisatie besloten tot een forse uitbreiding van de
beschikbare tentoonstellingscapaciteit van de Ahoy’ accommodatie. Naast de bouw
van nieuwe, hoogwaardige (demontabele) hallen, zal van 1 t/m 5 november
aanstaande ook de arenaruimte van het Sportpaleis worden toegevoegd. Hiermee
schrijft Ahoy’ Rotterdam geschiedenis, nooit eerder is Nederland een dergelijke
grootschalige maritieme happening rijk geweest.
De uitbreiding is een
gevolg van de vorig jaar door Ahoy’ Rotterdam overgenomen vakbeurs Europort
(v/h RAI). Met de fusie is gevolg gegeven aan de langgekoesterde wens vanuit
uit de markt om de maritieme branche bijeen te brengen op één grootschalige
vakbeurs. En de verwachte reactie vanuit het bedrijfsleven is niet uitgebleven.
Nooit eerder stroomden de aanmeldingen voor deelname uit zowel binnen- als
buitenland in zo groten getale binnen.
Peter Niemantsverdriet, Exhibition manager
van Ahoy’: ”In de jarenlange organisatie van maritieme vakbeurzen heb ik dit
nog nooit meegemaakt. De initieel beschikbaar gestelde expositieruimte was al
in december vrijwel volledig gevuld. Daarom hebben we besloten de extra
expositieruimte die voor 2007 gepland stond, nu al in te zetten voor de beurs.
Met de beschikbare 37.000 m² is EUROPORT MARITIME de grootste maritieme beurs
die ooit in Nederland is georganiseerd.”
EUROPORT MARITIME zal
een gewijzigde indeling hebben ten opzichte van de eerder georganiseerde
vakbeurs Rotterdam Maritime in Ahoy’. Hal 1 zal hoofdzakelijk voor
motorenfabrikanten en leveranciers beschikbaar zijn, de hallen 2 en 3
voornamelijk voor elektronica. In Hal 4 en 5 een mix en Hal 6 zal de
baggerindustrie en landenpaviljoens bevatten. Het Sportpaleis zal vooral in het
teken van de algemene toeleveringsindustrie staan.
Nieuwe website: www.europortmaritime.com
Een nieuwe beurs
verdient ook een nieuwe campagne. Met de lancering van de nieuwe website: www.europortmaritime.com startte
begin deze maand de nieuwe campagne voor EUROPORT MARITIME. De site biedt
informatie over de beurs, exposanten en het programma. Eind februari zal via de
site de nieuwe plattegrond live gaan. Nieuw is dat geïnteresseerde bedrijven
via die plattegrond zelf een beschikbare ruimte op de beursvloer digitaal
kunnen vastleggen.
De beurs vindt plaats
van 1 tot en met 5 november aanstaande.
Voor meer informatie over deelname:
Projectteam EUROPORT MARITIME, tel.: 010 29 33 250 of e-mail: info@europortmaritime.com.
(advertentie)
Reageer op dit bericht:
(Anonieme reacties zonder adres worden verwijderd)