ROTTERDAM 9/9 - Personeel van de Zeehavenpolitie heeft van maandag 1 september tot en met zondag 7 september jl. een nautische controleweek gericht op de vaartijdenwet gehouden. Op diverse locaties in de Rotterdamse haven werden in totaal 51 binnenvaartschepen gecontroleerd.
Bij 32 gecontroleerde binnenvaartschepen bleek alles in orde te zijn.
De Zeehavenpolitie heeft vier waarschuwingen gegeven voor niet goed of
volledig invullen van het vaartijdenboek. In totaal zijn er vijftien
processen-verbaal uitgeschreven voor onder meer onderbemand varen,
onjuist invullen van het vaartijdenboek, onvoldoende rusttijd,
technische gebreken in de machinekamer en een overtreding op ADNR
(vervoer van gevaarlijjke stoffen over water).
Om de veiligheid in de Rotterdamse haven nog verder te verbeteren houdt
de Zeehavenpolitie, vaak ook in nauwe samenwerking met partners,
regelmatig nautische controleweken. Te weinig cq. onvoldoende bekwame
bemanningsleden of technisch niet goed uitgeruste schepen verhogen de
kans op ongevallen. Verder wordt ook opgelet of de bemanningseisen, de
noodzakelijke certificeringen en de arbeidsomstandigheden die gelden
worden nageleefd.
wat verstaan we onder bekwaam personeel.we weten allemaal dat een tekort is aan personeel ,dat komt onder andere dat de scholen nog ver achter liggen op de praktijk ,ook ligt het personeels tekort ook bij de schipper cq eigenaren er komen jongens van school af komen op een schip het enigste wat de jongens mogen doen is schuuren en schoon maken ,en wat ze tegen woordig ook doen de jongens het is nooit goed kunnen vaak een grote mond verwachten ,dus ze mogen alleeen maar boenen en schuren en veel kritiek krijgen ,nou ik kan je vertellen en ik geef ze ook groot gelijk dat ze er mee stoppen . VERGEETNIETHOE JE ZELFBENTBEGONNENLOOPNIETNAAST JE SCHOENENMAARBEGELEID ZE EN LAAD ZE MEERDOENDANALLEENMAARSCHURENBOENEN EN KRITIEKUITEN .Nee maar nu komen er mensen van uit het buitenland werken er zitte goede tussen maar worden meteen de grond in getrapt waarom willen we met buitenlanders werken ze doen alles tot nu toe wat er gezegt word en die accepteren wel veel kritiek en dat ze alleen moeten schuuren en boenen maar ook die mensen zien het gouw genoeg en terecht en stoppe er ook mee .wat ik wil zegge is het vaartijde besluit is niet meer va n deze tijd en als het op veilig heid aan komt kun je beter met nederlandpersoneel werken dan is de comunicatie optimaal .en dan is meer veiligheid ,want het buitenlands personeel zijn vaak op papier bekwaam maar in de praktijk niet bekwaam ,want in heel veel gevallen zijn ze er niet op een eerlijke manier aangekomen .
dm - 10 September '08 - 12:00
Als je nu eerst eens de Nederlandse taal leert te beheersen, dan kom je vanzelf verder dan alleen schuren en schoonmaken. Maar als ik dit lees denk ik gelijk “wat loop je nu te gillen deze reactie van u heeft NIETS te maken met het artikel “ Als je een klein beetje nadenkt weet dan waarschijnlijk ook al waarom je niet verder komt dan schuren en schoonmaken
ik - 10 September '08 - 16:29
mijnheer of mevrouw ik,
in Uw korte reaktie ook drie schrijffouten en slechte woordkeuze.
Dus!
Kan het reactiedeel niet gewoon afgeschaft worden?? Bijna elk artiekel die op VAART geplaatst wordt draait er bij de reacties op uit dat het grootste gedeelt alleen elkaar maar zit af te kraken en het standaard gezeur over elkaars schrijffouten en het niks toevoegd aan het artiekel, zo laat je echt zien dat de binnenvaart een professionele vervoerstak is.