Welkom bij VAART!
VAART!PORTAL: SCHEEPVAART | SCHEEPSBOUW | CRUISE | SLEEP & DUW | HAVENS | BAGGER | PRIKBORD


Nieuws, vragen, suggesties of opmerkingen over VAART! kun je kwijt bij de redactie op info@vaart.nl

©
VAART!Info

Powered by Pivot - 1.40.3: 'Dreadwind'

Tips of eigen foto's bij het nieuws?
Mail ze naar VAART!
VAART!NieuwsNet / Fotolog / Rusland

12 Mrt '08 -Roemeens schip naar de werf gestuurd

DORDRECHT 12/3 - De Waterpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) in Dordrecht maakte maandag 10 maart proces-verbaal op tegen de eigenaar van een Roemeens schip in verband met de slechte staat van het schip. Door de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) is het certificaat van onderzoek ingenomen. Het schip moet ter reparatie naar een werf.

Omstreeks 14.30 uur kreeg de Waterpolitie de melding dat een Roemeens binnenvaartschip op de Oude Maas door problemen met de keerkoppeling in lager wal geraakt was. Een binnenvaarttanker trok het schip los nam het daarna langszij mee naar Dordrecht. Nadat het schip was afgemeerd aan de Buiten Kalkhaven ging de Waterpolitie ter controle aan boord.

Het schip was met een rivierloods aan boord onder weg van Nijmegen naar de Maasvlakte om erts te laden. Het was ooit gebouwd in Duitsland en via België naar Roemenië verkocht. De agenten constateerden dat de boegschroef die volgens het certificaat aanwezig dient te zijn niet gebruikt kan worden omdat de motor verwijderd was. Op het voorschip was in het dek een gat van twee bij één meter gemaakt waardoor de boegschroefmotor naar buiten was getakeld. Op het gat lag een plaat maar de zaak was niet waterdicht. Dit was ook bij de voorroef het geval. Bij de deur en de ramen was de roef doorgerot. Op verschillende plaatsen waren gebreken in de roef met cement, tape en purschuim gecamoufleerd. Verder zaten aan beide zijden scheuren op de hoeken waar de denneboom in het gangboord overgaat.

Omdat het schip in geladen toestand nog maar een minimaal vrijboord heeft zou het na vertrek van de Maasvlakte bij slechte weersomstandigheden al voor Dordrecht zijn gezonken. Op verzoek van de Waterpolitie kwam een inspecteur van IVW ter plaatse en die nam direct het certificaat van onderzoek in. Het schip mocht ook niet meer gaan laden. De gebreken moeten eerst op een werf worden verholpen en de schipper krijgt zijn certificaat weer terug na een nieuwe keuring door IVW.


Laatste nieuws in VAART!NieuwsNet:

+++ meer...


Reacties:

    Dat er geknoeid word moet wel, heb meerdere kolega’s die schepen van Nederland naar Regensburg gebracht hebben met angst en beven of alles goed zou gaan.(Roerwerk niet goed funktioneren, motot stilvallen, stroomuitval, piloot uitval, drinkwatertank lek,luchtkompressor werkt niet, enz) maar wel nieuw certifikaat.

    Arie (Email) - 13 Maart '08 - 09:48


    we hebben wat over voor de nieuwbouw ,maar ik zie het er van komen dat de nieuwbouw tegen de dijk licht omdat er te veel word betaald voor nieuwbouw en het eigenlijk niet waart zijn .allemaal groot geen personeel kunnen krijgen gasolie duur ,dus wij liggen dadelijk met onze dure vloot tegen de dijk en zie dadelijk ,hoofdzakelijk nog schepen varen met romeense vlag .maar wel klagen dat die (troep) notabenen van ons vandaankomt ons werk doen .schipper eigenaren voor dat je achteraf klaagt denk eerst na voor dat je wat doet

    fred (Email) - 14 Maart '08 - 11:50



Reageer op dit bericht: (Anonieme reacties zonder adres worden verwijderd)

Om een reactie achter te kunnen laten, moet je Javascript inschakelen (en de pagina verversen).

Naam:  
Persoonlijke info onthouden?

Email:
URL:
Reactie: / Textile

  ( Register your username / Log in )

Kattebel: Ja, stuur mij email als iemand anders reageert.  

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.



Naar de openingspagina VAART! Actueel