|
VAART! F L I T S
Nieuws van de VAART!site - afl. 3.2
Met deze keer:
Vereniging De Binnenvaart naar 2000 leden
Met 1850 leden in tien jaar tijd is Vereniging De Binnenvaart hard
op weg de grootste te worden in het wereldje van varenden en liefhebbers
van wat vaart. Dit jaar moeten het er 2000 worden, en misschien lukt dat
zelfs nog vòòr de jubileum-jaarvergadering van 18 maart a.s. Kijk op de
nieuwe webpagina hoe Vereniging De Binnenvaart ook jou past en meld je
aan als lid! Voor het geld hoef je het niet te laten, en zelfs daar is
met enig geluk een mouw aan te passen...
Schepen en bedrijven vullen Gouden VAART!Gids
Een schip met een eigen webpagina is al lang niet uitzonderlijk meer.
Daarom wordt het hoog tijd voor een verzamelpagina 'Schepen op het Web'.
We linken ze graag door vanuit onze Gouden VAART!Gids. Staat jouw schip
er nog niet bij? Vul snel het formulier in! Voor bedrijven hebben we net
zo'n recept met 'Bedrijven in de vaart'. Voor elke klus de juiste site.
Want zouden er ooit schepen varen zonder toeleveranciers? En over
toelevering gesproken... Tja, dan wordt het wel erg industrieel ineens...
Zoek online-contact in een VAART!Internetcafé
Mobiel Internetten stuwt je telefoonrekening op en je hebt er
eindeloos veel geduld bij nodig. OK, soms moet het even. Maar waarom
zou je niet af en toe eens lekker doorhalen aan de wal in een Internetcafé?
Daar tikt de teller in een uur voorbij wat je aan boord soms al per minuut
kwijt bent. Varenden hebben een neus voor dit soort gelegenheden. Het begin van onze eigen
Internetcafégids is er. Vul 'm aan met je eigen favoriete Internet-stek.
VAART!Visie: GSM-Internet of meteen maar satelliet?
Internetten moet sneller en goedkoper. In het kader van een VAART!Forum discussie
daarover kwam Nick van Haag van Bureau Telematica met een glasheldere
analyse van de situatie van dit moment. Een citaat:
IVS90 in kaart, alles over BICS en het SICS-platform
Hoe krijg je heel Nederland met vaarwegen èn de communicatie-gegevens
van verkeersposten, sluizen en bruggen binnen IVS90 in beeld op het Web?
Daar is maar één antwoord op: in Flash. Webdesigner Perry Bos (Zock
Design) maakte er een juweeltje van, waarop je kunt in- en uitzoomen. De
kaart is met alle andere IVS90-informatie te vinden op een speciale
VAART!pagina. Vandaar is het ook maar één keer klikken naar de pagina
die alles vertelt over BICS. Beide projecten zijn ook terug te vinden
op het nieuwe platform 'Scheepvaart Informatie en Communicatie Systemen'
(SICS) van Verkeer en Waterstaat.
Navigatiekunde tot op het hoogste wereldniveau
Van 26-28 juni wordt tijdens het 25ste wereldcongres van de IAIN
(International Association of the Institutes of Navigation) in
San Diego (California, VS) op het hoogste niveau gesproken over
navigatiekunde. Op Nederlands niveau worden dit soort zaken
afgestemd binnen het NIN, Nederlands Instituut voor Navigatie. Op
de NIN-site is het laatste nieuws te vinden over het NorthWest
European Loran-C System (NELS) en er is documentatie over de toekomst
van navigatie te downloaden in pdf-formaat. Via via kom je dan ook
terecht bij de TU Delft, waar gewerkt wordt aan de ontwikkeling van
Eurofix, een nieuw satellietsysteem voor navigatie en communicatie.
FAQ: Kun je op VAART! ook adverteren?
"VAART! lijkt me ideaal voor het bereiken van de
maritieme doelgroep. Kan ik adverteren, sponsoren of een banner plaatsen?
VAART!Peiling: afnemend optimisme binnenvaartmarkt
'Het wordt slechter' was de meest aangevinkte keuze (24,4%) in de
VAART!Peiling, waar in februari 90 sitebezoekers op reageerden. Dat
het slechter gaat werd nog eens bevestigd door 17,7% van de lezers die
stemden voor 'Dit wordt onze ondergang'. De VAART!Peiling heeft niet de
pretentie van een wetenschappelijk onderzoek, maar geeft een snelle
indruk van wat er leeft onder sitebezoekers. Zo loopt op dit moment de
vraag hoeveel procent van de mobiele telefoonrekening opgaat aan
roamingkosten, naar aanleiding van een EU-onderzoek.
'Natte' publicaties in de Staatscourant
Meer sites gelinkt naar VAART!
Veel Websites hebben een link naar VAART! en bevatten ook zelf weer
boeiende informatie. We linken - met dank - terug naar steeds vijf van deze sites:
De logo-breedte kun je naar believen aanpassen.
Zorg ervoor dat je de hoogte relatief evenveel mee verandert.
En stuur een berichtje, zodat we weten dat je gelinkt hebt naar VAART!
Werkzoekers en vacatures in VAART! Werk
Werk gezocht:
Passende baan bij opleiding en jarenlange ervaring als motormonteur.
Ex-Marof-student zoekt tijdelijk baantje in de zeevaart.
Werk gezocht in kustvaart, zeevaart of bagger.
Voormalig stuurman GHV/KHV wil nog 10 jaar productief zijn in de scheepvaart.
Matroos met onvoltooide opleiding zoekt baan èn opleiding in Rijn- en binnenvaart.
Ervaren schipper/kapitein in droge lading, tankvaart, bagger en duwvaart
zoekt nieuwe uitdaging in maritieme wereld.
Ervaren waterklerk zoekt passende job; vast, freelance of adviserend.
Werk gezocht op Rijn & Binnenvaart, alle vaartuigen,
als Machinist of Matroos Motordrijver
Job gezocht als walkapitein/supercargo/troubleshooter.
Baanaanbod:
Schipper op snelle tweemastaak varend vanuit Harlingen zoekt leuke maat.
Gezocht matroos binnenvaart met dienstboekje, omg. Dordrecht.
Vragen in VAART! Vraagbaak:
Wat is een blokmakerij?
Wie heeft Nederlandse beschrijving van Mercedes dieselmotor uit
vermoedelijk 1953 (hoedje)?
Vierdejaars HTS-er, bezig met afstudeeropdracht voorontwerp haven bij
vuilverbranding, zoekt richtlijnen dimensionering en inrichting van
een binnenvaarthaven.
Duitse vertaling van de woorden klepspeling,
inspuitdruk en aanhaalspanning van kopmoeren.
Vragen over Katern 4 afstandsonderwijs BBL-matroos.
Gevraagd: koperen/r.v.s. patrijspoorten, inbouwmaat 20 cm.
Gegevens over MWL motor type 6NVD21/2
Materno 1-1211(of7), bouwjaar 1961.
Is het mogelijk met diploma's SWTK VD en A aan de
slag te komen in de scheepvaart? Geen vaartijd.
Is er een overzicht van de vertaling van de eigenaarscode op een
container?
Gezocht: binnenboortmotor diesel, watergekoeld, ca. 20 - 30 PK
incl. keerkoppeling
Gezocht goed werkende radar voor de binnenvaart.
Verzamelaar zoekt historisch Nederlands papiergeld, misdrukken
etc., waaronder ook de waardebonnen uitgegeven door het bureau
voor de RIJNVAART in de periode 1945-1950.
Te koop: klassieke sleepboot, 14.50 meter lang, 1.20 diepgang, en
2.40 m kruiphoogte. Met losse daf 575 dd met keerkoppeling 1:3.
Verras een vader die 5 maart 50 jaar wordt en al zijn hele leven
gek is van alles wat met schepen of scheepsmotoren te maken heeft.
Looking for the details of the following ships: ZWABO 5, ZWABO 24.
Gezocht: rondvaartboot voor gezelschap 25-30 personen voor
vaartocht over Julianakanaal in mei.
Wie levert overdruk ventielen voor een luchttank met druk tussen 15 en 20 bar?
Gezocht: bouwtekeningen van een spitsgatssloep.
Wie weet meer van Schottelboot uit ongeveer 1960, voorheen Welgelegen II
en douaneboot.
Wie heeft adres Nederlandse Vereniging Stoomvaart?
Wie weet meer van vroegere scheepswerf Mittendorff in Avereest?
Te koop: model van een botter.
Gezocht: bijzonderheden en leveranciers klapkielen en hefkielen voor
zeiljachten.
Wie heeft zeilervaring met Mistrella van 10 meter op 2.65 meter?
Zijn er nog ligplaatsen voor woonboten in Nrd. Brabant?
Wat zijn de aflaaddieptes bij de verschillende pegels tot Mannheim?
Wat betekent de afkorting GLWS?
Wie een antwoord of een eigen vraag heeft kan terecht op:
Nieuws op de VAART! site:
Nieuwe, verrassende of gewoon goede sites
VAART! F L I T S stelt prijs op toezending van nieuwe links op het Web.
Scheepvaartlinks zijn bijzonder welkom. Sites die de binnenvaart op een
voortreffelijke manier in beeld brengen, komen in aanmerking voor kwalificatie
als VAART! Site van de Week.
COLOFON
VAART! F L I T S is het E-zine voor e-maillezers in de
Rijn- en binnenvaart, kustvaart, scheepsbouw en verwante sectoren.
(c) 1998-2000 VAART! Info. Alle rechten voorbehouden.
Mail ze naar dvdm@compuserve.com
|